Slayt

1 2 3 4

29 Şubat 2016 Pazartesi

DIZMANA

Merhabalar...
Dızmana Bükme tarifim ile konuğum mutfaklarınıza. Dızmana muhacir çöreğidir ve genellikle ekmek hamurundan yapılır en büyük lezzeti ise üzerine dökülen süt kaymağından alır. Ben bugün kıymalı yapmayı tercih ettim sizler peynirli veya sade de yapabilirsiniz diyerek tarife geçiyorum.














DIZMANA(BÜKME)

Malzemeler;

  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 çay bardağı zeytin yağ
  • 1 yumurta
  • 1 paket kuru maya
  • 1 dolu yemek kaşığı şeker
  • 1 dolu tatlı kaşığı tuz
  • Aldığı kadar un
İç Malzemesi;
  • 250 gr kıyma
  • 3 kuru soğan
  • Biraz tuz, karabiber
  • 1 silme yemek kaşığı salça
  • Yaklaşık yarım çay bardağı zeytin yağ
Üzeri için;
  • Mümkünse yaklaşık 1 çay bardağı süt kaymağı yoksa süt
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı kadar zeytin yağ (daha az da kullanabilirsiniz)
                     Nacizane tarifime geçiyorum bu tamamen benim mutfağımda kendi malzemelerim ile yaptığım bir tariftir. Aslının aynısıdır demem mümkün değildir. Fundaca dızmana diyebiliriz adına ;) Öncelikle hamurumuzu mayalıyor(bakınız hamur mayalama) ve üzerini örtüp mayalanmasını bekliyoruz. Ben buğun kıymalı yapmayı tercih ettim siz peynir li de yapabilirsiniz. Eğer sade yapacaksanız üzerine dökmek için süt kaymağınız yoksa lütfen tereyağ eritip kullanın ve hamurların içine de tereyağ sürün ki lezzetlensin. Evet kıymayı kavuruyoruz üzerine biraz yağ ve yemeklik doğranmış minik soğanları ilave edip salçayı da ekleyip kavuruyoruz ocaktan alıyor tercihe göre ince kıyılmış maydanoz ekliyor ve soğumaya bırakıyoruz bu ara da hamurumuz mayalanmıştır tezgaha alıyor ve ikiye bölüyoruz. Hamurun üzerini ve altını hafif unlayarak dikdörtgen olacak şekilde  açıyoruz aşağıda ki görsel de görüldüğü gibi kıymayı serpiyor ve rulo sarıyor ve yaklaşık iki parmak eninde kesiyor bir fırın kabına diziyor yine aşağıda ki elimizle büzüyoruz. Üzeri için yumurtayı bir kasede çırpıyor içine süt kaymağı ve yağı ilave edip karıştırıyor ve dızmana nın üzerine döküyoruz ılık 180 derece fırında kızarana kadar pişirip sıcak servis ediyoruz ve lezzeti hissediyoruz. 
Afiyetler olsun...



1 yorum: