Slayt

1 2 3 4

27 Şubat 2016 Cumartesi

FUNDACA ACILI RULO POĞAÇA

Merhabalar...
Acılı biberli ekmeği hepimiz biliriz dimi annelerimiz biz küçükken çok yaparlardı ben hala annemin biberli ekmeğinin hastasıyım lakin benim bu yaptığım yeni nesil biberli poğaçalar da emin olun lezzeti ve görseli ile sizi cezbedecek.













FUNDACA ACILI  RULO POĞAÇA

Malzemeler;
  • 1 su bardağı ılık süt veya su
  • 1 çay bardağı zeytin yağ
  • 1 dolu yemek kaşığı instant maya
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 1 dolu tatlı kaşığı tuz
  • Alabildiği kadar un
İç Malzemesi;
  • 2 kuru soğan
  • 1 dolu yemek kaşığı kırmızı toz biber
  • Yeteri kadar tuz
  • 1 kahve fincanı zeytin yağ
  • Bol susam
  • Dilerseniz ceviz
  • 1 tatlı kaşığı kadar mümkünse taze biberiye veya kekik
  • 1 kırmızı kapya biber
  • Dilediğiniz kadar acı biber


              Öncelikle hamurumuz mayalıyoruz (bakınız hamur mayalama) diğer tarafta soğanları minik minik yemeklik doğruyoruz üzerine yağı kırmızı biberi tuzu ilave edip elimizle iyice eziyoruz ardından diğer malzeme le ri de koyup karıştırıyoruz işte içimiz hazır. Mayalanan hamuru iki bezeye ayırıyoruz ilk bezeyi un yardımı ile tezgaha açıyoruz üzerine harcın yeteri kadarını döküp yayıyoruz ve halı sarar gibi rulo sarıyoruz bir parmak eninde kesip yağlı kağıt serili fırın tepsisine tek tek diziyor ılık 180 derece fırında kızarana kadar pişiriyoruz diğer kalan ikinci beze yi de aynı şekilde hazırlıyoruz işte hepsi bu...;)
Afiyetler olsun...

2 yorum:

  1. Müthiş malzemelere bayıldım.İnanın ben bilmiyordum bu ekmeği,hiçte yemedim,inşallah yapacağım.Ceviz,kırmızı biber,.....inanın agzim sulandı.

    YanıtlaSil
  2. Müthiş malzemelere bayıldım.İnanın ben bilmiyordum bu ekmeği,hiçte yemedim,inşallah yapacağım.Ceviz,kırmızı biber,.....inanın agzim sulandı.

    YanıtlaSil