Slayt

1 2 3 4

21 Şubat 2016 Pazar

EV TEREYAĞ

Merhabalar...
Evet en en en sevdiğim lezzet ile geldim. Ben bayılıyorum kendi tereyağ ı mı kendim yapmaya sizin de benim gibi güvenilir bir sütçünüz varsa lütfen tarifimi okuyun ve mis gibi ev tereyağının lezzetine varın.














EV TEREYAĞ

Malzemeler;
  • 1 dolu saklama kabı süt kaymağı
  • Yaklaşık 1 çay bardağı buz gibi su

                 İşte bu kadar...Ben haftada 5 kğ. süt alıyorum ve kaynatıp bir gece bekletip kaymağını alıyorum temiz kapaklı bir saklama kabına koyup buzluğa kaldırıyorum yaklaşık 1 ayda benim saklama kabım dolusu yani 850 gram kadar kaymağım birikiyor. Biriken kaymağını buzluktan çıkarıp yaklaşık 2 saat bekletiyor tezgah üzeri mikser imin büyük boy karıştırma kabına koyuyor üzerine 1 çay bardağı kadar buz gibi su ekliyor ve yarım saat düşük devirde sonrasında 5. kademede çalıştırıyorum ve 50 dakika içerisinde gördüğünüz tereyağı hazır hale geliyor (yaklaşık 400 gr net tereyağ çıkıyor) hemen mikserin başında toplanan kısmı alıyor strec filme sarıyor şekillendirip buzluğa kaldırıyor ve gerektiği zaman çıkarıp afiyetle tüketiyorum. Altta kalan suyunu da hiç vakit kaybetmeden mayalı hamur yapıp o şekilde değerlendiriyorum. Eğer tezgah üzeri mikseriniz yoksa hiç endişelenmeyin 3 lt lik plastik bir kaba kaymağı koyu suyu ekleyin kapağını kapatın ve sürekli elde çalkalayarak tereyağımızın oluştuğuna şahit olun.
Afiyetler olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder