Slayt

1 2 3 4

2 Ocak 2016 Cumartesi

BALIK MARINE

Merhabalar...
Harika nefis mükemmel bir marine tarifi ile geldim bugün...Esasen ben yıllarca balığı hep kızartma olarak sevdim ve kızartma olarak yapıp yedim geçen seneydi sanırım yine günlerden pazar ve biz balıkçı pazarında balık bakıyoruz ve ben küçük balık olsun da kızartalım diye eşimle mücadele halindeyim bizim balıkçı küçük balık önermeyince bize bu muhteşem çupra ları verdi. Ben tabi mutsuz eve dönüyoruz balıklar yıkandı eşim tuzlayıp fırına sürecekken sen bırak ben hallederim dedim ve bu şahane görüntüyü çıkardım ortaya inanın bana harika da oldu. O gün bu gündür ben hep büyük balık alır ve bu şekilde yaparım diyerek hemen size tarifi yazıyorum...

BALIK MARİNE

Malzemeler;
  • Kişi sayınıza göre levrek, çupra, palamut veya başka bir büyük balık
  • 1 demet maydanoz
  • 2 büyük kuru soğan
  • 10 diş kadar sarımsak
  • 2 limon
  • Yaklaşık 1 çay bardağı zeytinyağ 
  • Yeterince tuz ve karabiber
              Balıklar güzelce yıkanır dışına derin çizikler atılır  zeytinyağ tuz ve karabiber ile içi dışı iyice yağlanır ve tepsiye dizilir. 1 maydanoz güzelce yıkanır balıkların aralarına yerleştirilir. Limonlar soğanlar ince ince doğranır sarımsaklar ise diş diş ayrılarak balıkların her tarafına dizilir. Varsa 3-5 defne yaprağı da üzerlerine dizilerek 200 derece ısınmış fırında nar gibi kızarana dek pişirilir...
Afiyetler olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder