Slayt

1 2 3 4

15 Aralık 2015 Salı

YENI YIL KURABIYELERI

Merhabalar...
Yeni yıl yaklaşırken bu harika kurabiyeler hem miğdenizi hemde gözünüzü şenlendirecektir emin
olabilirsiniz. Ben süslemeleri küçük oğlumla yaptım ve inanılmaz eğlendik...;)














YENİ YIL KURABİYELERİ

          
          Malzemeler
  • 100 gram yumuşacık tereyağ
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1,5 türk kahvesi fincanı pekmez
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1 tatlı kaşığı toz kakule
  • 1 tatlı kaşığı toz zencefil
  • Yaklaşık 2.5 su bardağı elenmiş un
          Glazür
  • 1 çay bardağı iki kez elenmiş pudra şekeri
  • 1 limon suyu (elekten geçirilmiş)
     
      Öncelikle tereyağ ve şeker mikser ile iyice çırpılır. Pekmez ve yumurta sarısı eklenir tekrar çırpılır yaklaşık 3 dakika kadar bu arada katı malzemeler elekten geçirilir ve çırpılan karışıma yavaş yavaş eklenerek yumuşacık bir kurabiye hamuru oluşturulur. Hazırlanan hamur yağlı kağıt serili tezgaha alınır ve üzerine bir yağlı kağıt daha örtülerek merdane ile açılır çok ince olmasın çok ta kalın olmasın yaklaşık yarım cm kalınlığı ideal olacaktır ve açılan hamur bir tepsiye konularak buzdolabında yaklaşık yarım saat dinlendirmeye alınır bu işlem kalıpla kesilirken büyük kolaylık sağlar yani dinlendirmek şart. Dinlenen hamur istediğiniz şekilde kesilir ve yağlı kağıt serili tepsiye ince bir ıspatula yardımı ile alınır soğuk fırında 7 dk sadece 7 dakika pişirilir ve hemen çıkartılır (çok çabuk piştiği için lütfen dikkatli olun hemen yanabiliyor)
      
     Dinlenen ve soğuyan kurabiyelerimizi süslemek için 1 çay bardağı iki kez elenmiş pudra şekeri derin bir kaseye alınır ve 1 limon suyu ince elekten geçirilerek pudra şekeri üzerine yavaş yavaş dökülür ve sürekli hızlıca karıştırılır. Akıcı bir kıvam alan glazürümüz hazır ben 5 renk gıda boyası ile renklendirerek kürdan ile süslemeleri mi yaptım siz isterseniz sadece beyaz hali ilede harika kurabiyeler yapabilirsiniz. Videolu anlatımını instagram hesabım olan fundacaaaa da bulabilirsiniz.
Afiyetler olsun...
                                 

3 yorum:

  1. Kurabiyeler çok güzel. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Merhaba
    Kurabiyeler renkli goz alıcı elinize sağlık
    Ben de beklerim gelirseniz mutlu edersiniz beni
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Merhaba
    Kurabiyeler renkli goz alıcı elinize sağlık
    Ben de beklerim gelirseniz mutlu edersiniz beni
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Sevgiler...

    YanıtlaSil