Slayt

1 2 3 4

2 Mayıs 2017 Salı

FUNDACA ÇİKOLATALI KURABİYE

Merhabalar...
Upuzun bir aradan sonra tekrar sizinle olmak 
çok keyifli :) Beni tanıyanlar ve Blogumu takip edenler bilirler ki Kurabiye tariflerim efsanedir :) Fakat bu tarif tüm çikolatalı kurabiye tariflerimi unuttrudu diyebilirim.
Farklı bir yöntem ile hazırladım ve beğeninize sunuyorum :)










FUNDACA ÇİKOLATALI KURABİYE

Malzemeler;

  • 125 gram tereyağ
  • 1 yumurta
  • 2 yemek kaşığı pekmez
  • 1 türk kahve fincanından 1 parmak eksik toz şeker
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 su bardağı minik minik doğranmış sütlü ve beyaz çikolata (80+80 gramlık 2 paket)

                      Evet gelelim tarife :) öncelikle tereyağını eritelim(yukarıda belirtmiştim ya farklı bir yöntem diye işte bu yağı eriterek kullandım bu kez ve bence daha başarılı oldu) ılıyınca içine pekmezi ve şekeri koyup bir çırpıcı yardımı ile karıştıralım diğer tarafta unun içine bir çay kaşığı ucu ile tuz atıp karıştıralım tereyağlı karışıma 1 yumurta kırıp tekrar karıştırıp unun ortasına yavaş yavaş dökelim ve bu arada spatula ile karıştıralım parça çikolataları ekleyip tekrar karıştıralım ve 10 dakikalığına buzluğa atalım.
                     İşte kıvam budur... Bir dondurma kaşığı ile alıp tepsiye dizelim ben bazılarının arasına kare çikolata koyup iki kurabiye hamurunu üst üste getirip elimle bastırdım böylece içleride çikolatalı oldu.

                       Veeee sıcak 170 derece fırına verelim yaklaşık 10 dk da pişiyor hafif alt ve kenarlardan kızarmaya başlayınca hemen çıkaralım ve soğuması için bekleyelim. İnanın bana bu kadar mükemmel bir kurabiye yemediniz. Deneyin ve sonucu bana yazın...
                        Bu en son resim denemeniz için sizi ikna edecektir eminim :)

                    Afiyetler olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder