Slayt

1 2 3 4

9 Ocak 2016 Cumartesi

PUFIDIK POGACA

Merhabalar...
Bu poğaçalarımın ismini pufidik poğaça koydum 
ve bence çok yakıştı bu isim diyerek yine çok
beklettiğim tarifime hemen geçiyorum.
















PUFİDİK POĞAÇA

Malzemeler;
  • 1 büyük su bardağı ılık su veya süt 
  • 1,5 dolu yemek kaşığı instant maya
  • 2,5 dolu yemek kaşığı şeker
  • 1 silme yemek kaşığı tuz
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 yumurta
İç Malzemesi;

  • 4 kuru soğan
  • 1 dolu yemek kaşığı domates salça
  • 2 dolu yemek kaşığı kırmızı toz biber
  • 1 çay kaşığı acı biber salçası
  • Yarım kahve fincanı zeytin yağ
  • 1 dal taze kekik veya biberiye
  • 2 kapya kırmızı biber


             Öncelikle hamurumuzu mayalıyoruz. Detayları için blogta hamur mayalama ya bakabilirsiniz. İç malzeme için soğanlar küçük küçük dogranır üzerine zeytinyağ salça biber ve biraz tuz eklenerek elle yada çatalla ezilir hemen ardından kırmızı biberler küçük küçük doğranır karışıma eklenir biberiye dalından ayrılır ve eklenir tuzu kontrol edilir ve böylece iç malzemesi hazır demektir ben 1 tepsi için üç ayrı iç malzeme kullandım birazını ıspanak lı yaptım ve birazını da patatesli çeçil peyniri kullanarak yaptım siz dilediğiniz malzeme ile yapabilirsiniz. Aşağıda ki gibi şekillendirin hamurunuzu ve dilediğiniz iç harcı koyarak kapatıp yumurta sarısına biraz zeytin yağ damlatıp poğaçaların üzerine sürün ve 180 derece ısınmış fırında kızarana kadar pişirip ılık ılık servis edebilirsiniz.
Afiyetler olsun...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder