Slayt

1 2 3 4

9 Ocak 2016 Cumartesi

HAMUR MAYALAMA

Merhabalar...
Kim istemez ki harika hamur mayalamayı dimi. İşte bu yazımı okuduktan sonra sizde harika mayalı hamur yapabileceksiniz bir iki püf noktam var uygularsanız allahım hiç tevazü edemeyeceğim bende artık harika hamur mayalıyorum deyip kendinizle gurur duyacaksınız emin olun diyor ve hemen mayalama işlemini anlatıyorum. 











HAMUR MAYALAMA

                          Öncelikle derin bir yoğurma kabı alıyoruz ister su ister süt ile mayalayın fark etmiyor ben evim de ne varsa onu kullanıyorum. Bu hamur da su kullandım yoğurma kabıma 1 kocaman su bardağı ılık su döküyorsunuz üzerine 1.5 yemek kaşığı dolusu instant maya (yada su miktarının ikiye çıkarıp 1 paket yaş maya kullanabilirsiniz) ekliyor ardından 2.5 dolu yemek kaşığı şeker ilave edip üzerini kapatıp 10 dakika mayanın aktifleşmesi için bekliyorsunuz. Süre sonunda mayalı su köpük köpük bir hal alıyor buda maya aktifleşti demek oluyor. Hemen üzerine 1 çay bardağı sıvı yağ eğer varsa 1 yumurta yoksa inanın sorun değil ekleyip elinizle hafif çırpıyor ardından 1 silme yemek kaşığı tuz ekliyor ve yavaş yavaş unu ekleyerek yumuşacık fakat ELE YAPIŞAN bir hamur yapıyorsunuz özelliği ele yapışması bırakın yapışsın siz unu kesin zor ama yoğurmaya devam edin yaklaşık 5 dakika kadar yoğurun ellerinize yapışan parçaları temizleyip hamurun üzerini strec leyip vaktiniz yoksa fıtını 50 derecede 5 dakika ısıtıp kapatıp içine koyup 15 dakikada mayalama işleminizi yapabilirsiniz eğer vaktiniz varsa evinizin en sıcak köşesinde 1-2 saat hamurun mayalanmasını bekleyip sonrasında dilediğiniz şekilde poğaçalar rulolar yapabilirsiniz. Mayalanan hamur görselde ki gibi ele yapışıyor tezgahınıza un serpip dilediğiniz büyüklükte parça kopartıp unlu tezgaha koyup üzerine tekrar az miktarda un serperek harika şekiller çıkarabilirsiniz. Bir sonraki tarifimde ve bundan sonraki tariflerimde sizlere değişik şekiller göstermeye çalışacağım önemli olan hamuru bu şekilde mayalamanız gerisi çok kolay. Bu mayalanan hamurumuzu elle tekrar yoğurup temiz bir buzdolabı poşetine koyup ağzını sıkıca  kapatarak buzluğunuzda 3 ay saklayıp dilediğinizde akşamdan yada üç saat önceden çıkarıp dilediğiniz gibi kullanabilirsiniz ben genel de bu işlemi uyguluyorum hamurumu mayalayıp 2 poşete koyup buzluğuma kaldırıyor ve acil bir durumda hemen çıkarıp tazecik poğaçalar simitler katmerler yapabiliyorum ve sizlere de tavsiye ediyorum inanılmaz kolay oluyor...
Afiyetler olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder