Slayt

1 2 3 4

11 Ocak 2016 Pazartesi

CIKOLATALI KURABIYE

Merhabalar...
Bu harika kurabiyeleri yapmak inanın bana hiç de zor değil. Lakin ben bu akışkan görüntüyü yakalamak için ellerimi yaktım...;)
olsun hiç sorun değil harika olduğuna sizde tanık olun ve yapın istiyorum. İnanın bana her tarifim gibi bu tarifimde favoriniz arasına eklenecek.Önemli bir bilgidir ben tüm kurabiye tariflerimde kabartma tozu ve vanilya kullanmıyorum benim tariflerimde lütfen sizde kullanmayın.






ÇİKOLATALI KURABİYE

Malzemeler;
  • 125 gram tereyağ yumuşamış olsun
  • 100 gram şeker (yarım su bardağı)
  • 105 gram sütlü çikolata (1 su bardağı)
  • 1,5 kaşık pekmez
  • 1 çay kaşığı ucu ile tuz (muhakkak kullanın bu şart)
  • 1 büyük yumurta
  • 1,5 su bardağı un lütfen fazla koymayın

         Evet bu az malzeme ile harika bir kurabiye ortaya çıkaracağız bugün. Karıştırma kabımıza iyice yumuşamış tereyağ koyulur üzerine şeker yumurta ve pekmez ve tuz eklenerek elle karıştırılır. Ardından 1,5 bardak un azar azar eklenerek elle karıştırmaya devam edilir ve 1 bardak dolusu keskin bir bıçakla irili ufaklı doğranmış sütlü çikolata da karışıma eklenir.(instagram fundacaaaa hesabımda videolu anlatımı görebilirsiniz) ve tekrar karıştırılır korkmayın ele yapışan bir kıvamdır ve bu doğru bir yöntemdir.(Mümkünse dolapta ağzı kapalı olarak 4-5 saat yada 1 gece bekletelim) Dolap ta dinlendirmeden yapacaksak 3 kaşık daha un ekleyelim. Bu arada fırın 170 derece de ısıtılmaya başlanır. Bir dondurma kaşığı ile yada bir yemek kaşığı ile elle müdahale edilmeden (yani elle yuvarlama yapmayacağız ) tepsiye aralıklı olarak dizilir ve iyice ısınmış 170 derece fırında dikkatlice ( yaklaşık 10 dakikada pişiyor ) pişirilir çok kalırsa yanar çikolata erime işlemi olmaz altlardan kızarmaya başlarken çıkarılır birazda tepside kendine gelmesi beklenir.İşte bu kadar da kolay. Lütfen yapın ve beni haber dar edin...
Afiyetler olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder