Slayt

1 2 3 4

4 Aralık 2015 Cuma

PRATIK ÇIG KÖFTE

Merhabalar...
Dün instagram da paylaştığım kolay çiğ köfte tarifim inanılmaz beğenildi zor yapılan bu tarifin bir mutfak mikseri ile nasılda bu kadar lezzetli olabildiği ise büyük tartışma konusuydu... :)






PRATİK ÇİĞ KÖFTE
          Malzemeler ;
  • Profesyonel Mutfak Mikseri
  • Kürek ucu
  • 1.5 su bardağı esmer köftelik bulgur
  • 1 su bardağı domates rendesi
  • 1 patates ( kabuğu soyularak haşlanmış)
  • Patatesin haşlama suyu yarım su bardağı
  • 1 orta kuru soğan rendelenecek
  • 3 diş sarımsak rendelenecek
  • 1 dolu yemek kaşığı domates salçası
  • 1 dolu yemek kaşığı isot
  • 1 dolu yemek kaşığı kırmızı toz biber
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • Kontrollü tuz
  • Yarım su bardağı zeytinyağ (riviera)
  • Yarım demet maydanoz ince kıyım


                                        



                                               


     Bulgurumuz yoğurma kabımıza alınır üzerine domates püresi haşlama suyu ile birlikte 
patates, rende kuru soğan ve rende sarımsak, salça, kimyon, kırmızı biber, isot , zeytinyağı eklenerek kürek uç takılı mikserin haznesine alınır ve yaklaşık yarım saat ikinci seviyede çalıştırılarak köftemiz yoğrulur son aşama olarak kıyılmış maydanoz eklenerek iki dakika daha çalıştırılır ve köftemiz böylece hazırlanmış olur...tavsiyem lavaş ekmek tavada ısıtılır sıkım sıkım yapılan köftelerimizden istediğimiz miktarda lavaşın üzerine konulur ince kesilmiş kornişon turşu bol maydanoz ince kıyım marul biraz nar ekşisi yada limon konularak dürüm yapılır yanına ayran ile mükemmel lezzetin keyfi çıkarılır...
Afiyetler olsun...


3 yorum:

  1. Bu tadı çok iyi biliyorum....kendine gittiğimde bizzat benim için yapar ....ona sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum...görümcen tulay....

    YanıtlaSil
  2. Ayrıca bloğun hayırlı uğurlu olsun canım. ...fundacadan tatlar muhteşem. ..olağan üstü. ..fevkaladenin fevkinde...herkese tavsiye ederim.. kaçırmayın derim...bugün de bana köfteler yapmak zorunda ...evindeyim başında bekliyorum....

    YanıtlaSil
  3. Bu tadı çok iyi biliyorum....kendine gittiğimde bizzat benim için yapar ....ona sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum...görümcen tulay....

    YanıtlaSil