Slayt

1 2 3 4

30 Aralık 2015 Çarşamba

FUNDA'CA PIDE

Merhabalar...
Evinizde rahatlıkla yapabileceğiniz harika bir pide tarifi vereceğim size hem kolay hem de az malzeme ile nefis bir lezzet çıkaracaksınız ortaya emin olun...
















FUNDA'CA PİDE

          Malzemeler;
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 yemek kaşığı kuru maya
  • 1 çay kaşığı zeytin yağ
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 1 silme yemek kaşığı tuz
  • Aldığı kadar un
        
     İçi için dilediğiniz malzeme. Ben soğanı piyaz doğradım yağda kavurdum peyniri rendeledim ve bol maydanoz doğrayıp karıştırdım.
     
    Birde patatesli bir harç hazırladım patatesleri kabuklarını soyup rendeledim suyunu sıktım bu arada bir teflon tavada yarım çay bardağı sıvı yağı kızdırdım patatesleri içine attım tuz ve bol karabiber serperek kavurdum.
    
    Evet içlerimiz hazır olduğuna göre hamurumuzu mayalayabiliriz. Bunun için yoğurma kabımıza ılık su maya ve şekeri alıp üzerini örtüp 10 dakika bekletelim süre sonunda sıvı yağ tuz ve aldığı kadar un ekleyerek hafif ele yapışan bir hamur yoğuralım. Mayalanması için en az 1 saat bekletelim bir saat sonunda hamuru muzdan küçük bezeler alıp oklava ile ince uzun açalım içine harcımızı koyup pide şekli verelim tepsiye dizelim. Fırınımızı ısıtalım küçük bir kaseye zeytin yağ biraz kekik çok az tuz koyup karıştıralım ve pidelerimizin kenarlarına yumurta sürer gibi sürelim 180 derece ısınmış fırında kızarana dek pişirelim hafif kızarmaya başladığında içlerine kaşar peyniri parçaları koyarsak daha da bir lezzetli olur deneyin derim...
Afiyetler olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder