Slayt

1 2 3 4

25 Nisan 2016 Pazartesi

TAVUK TAŞLIK SOTE

Merhabalar...
Bu harika yemeği yaparken bugün çok düşündüm tarifi eklemeli miyim diye. Bilindiği üzere tavuk taşlık herkes tarafından tercih edilecek bir lezzet değil sanki. Fakat instagram hesabıma yüklediğim tarif videosuna o kadar çok mesaj geldi ki ben çok mutlu oldum çünkü bu lezzet anlatılmaz tadılır diyorum ve hemen tarifime geçiyorum.











TAVUK TAŞLIK SOTE

Malzemeler;

  • 1 kg.tavuk taşlık
  • 2 çay kaşığı karabiber
  • 1 tatlı kaşığı kimyon
  • 1 kuru soğan
  • 1 kahve fincanı kadar zeytin yağ
  • Yeteri kadar tuz
                    Hem pratik hemde ekonomik bu harika lezzeti hazırlamak için öncelikle tavuk taşlıkları mızı iyice yıkıyoruz üzerine yapışan her şeyi elimizle temizliyor ve düdüklü tencereye koyuyoruz. Üzerini geçecek kadar su 1 kuru soğan 1 çay kaşığı karabiber 1 tatlı kaşığı tuz ekliyor düdüklü tencerenin ağzını kapatıp ocağa alıyoruz. Tencere kaynamaya başladığında altını kısıp yaklaşık yarım saat kırk dakika pişmesi için bekliyoruz. Pişen etleri minik minik doğruyor bir wok tavaya zeytinyağ ekliyor yüksek ateşte ısınmasını sağlıyoruz. Bu arada tuz kimyon ve karabiberi yağa ilave edip cızırdamaya başlayınca etleri ekliyor beş dakika iyice kavurup tuzunu kontrol edip servis için bir kenara alıyoruz. Yanına bulgur pilavı ve çoban salata çok yakışıyor. Dilerseniz benim gibi ekmek arası soğan salatası ve acı sos ile de tüketebilir lezzetine lezzet katabilirsiniz.
Afiyetler olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder