Slayt

1 2 3 4

22 Mart 2016 Salı

KREMALI MANTARLI TAVUK

Merhabalar..
Bugün sizlere harika bir tarif ile geldim. Siz de ben gibi krema mantar ve tavuk hastasıysanız bu tarif tam sizlik yapımı çok kolay sadece 30 dk da harika bir ana yemek. İster yanına pilav ile isterseniz de patates püresi ile tüketebileceğiniz bu mükemmel tarif eminim soracaklarınızın baştacı olacak.












KREMALI MANTARLI TAVUK

Malzemeler;

  • 2 parça tavuk göğüs eti
  • 1 küçük kuru soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 300 gram kadar mantar
  • 1 kutu sıvı krema
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • Tuz, Karabiber
  • Yarım çay kaşığı köri
  • Mümkünse biraz biberiye veya fesleğen
            Evet gelelim bu harika tarife... Benim etim buzluktaydı bir saat önce çıkardım ve ince ince kestim hafif buzlu olduğu için çok güzel kesildi ( bakınız instagram hesabım dan yapım videosuna) Bir wok tavaya küçük kuru soğanı ve sarımsak ları piyazlık doğruyoruz üzerine tereyağı ekliyor ve yüksek ateşte rengi dönene kadar kavuruyoruz ardından hemen ince yaprak yaprak doğranmış (döner şekli) tavuk etini ekliyor köri tuz karabiber de ekleyip iyice kavuruyoruz bu arada mantarları temizleyip ince ince kıyıyor ve pişen tavuk etinin üzerine ekliyor tekrar kavrulmaya bırakıyoruz. Yaklaşık 10 dakika sonra mantar rengi değişiyor ve bıraktığı suyunu çekiyor işte tam da bu esna da 1 paket sıvı kremayı mantarlı tavukların üzerine boşaltıp taze biberiye yada fesleğen ekleyip 4 dakika kavurup altını kapatıyor 5 dakika dinlendikten sonra servise hazır hale getiriyoruz.
Afiyetler olsun... 




1 yorum:

  1. Yine enfes bir tarif Funda arkadaşım...
    Emeğine sağlık
    Teşekkürler

    YanıtlaSil