Slayt

1 2 3 4

17 Haziran 2016 Cuma

FUNDACA PARCA CIKOLATALI PEKMEZLI KURABIYE

Merhabalar...
Harika bir kurabiye tarifi ile tekrar klavye başındayım. Bu tarif bir şahane hemen yapın isterim. Az malzeme ile yapacağınız harika bir lezzet tir. İsterseniz bir kısmını buzdolabınızın difrizine kaldırıp ihtiyacınız olduğunda pişirebilirsiniz diyerek tarifime geçiyorum.
















FUNDACA PARÇA ÇİKOLATALI PEKMEZLİ KURABİYE

Malzemeler;

  • 250 gram tereyağ veya hamur işi margarin
  • 2 dolu yemek kaşığı pudra şekeri
  • 3 yemek kaşığı pekmez
  • 10 dolu yemek kaşığı sütlü damla çikolata(pakmaya)
  • Yaklaşık 8-10 yemek kaşığı un
               
                        Geniş bir kaba margarin pudra şekeri ve pekmez alınır el ile iyice birbirine yedirilir sonrasında elenmiş un kaşık kaşık eklenir ve sürekli karıştırılır unu dikkatli ekleyin kulak memesi değil ele yapışan bir hamur olacak(videolu anlatımıma instagram hesabımdan bakabilirsiniz) ve en son parça çikolatalar eklenir tekrar karıştırılır üzeri strec lenir ve dolaba en az 2 saat dinlenmek üzere kaldırılır. Dinlenen hamurdan varsa dondurma kaşığı ile yoksa yemek kaşığı ile şekiller verilir ve sıcak 170 derece fırında dikkatlice 8-10 dakika kadar pişirilir fırın sürekli kontrol edilir alttan kızarmaya başladığı an bir çatal yardımı ile kurabiyelerin üzerine bastırılır 2 dakika daha fırında tutulur ve çıkarılır. Tamamen dinlenen kurabiyeler servise hazırdır. Ben bu ölçü ile 2 tepsi çıkardım bir tepsiyi pişirdim kalan hamuru şekillendirip bir saklama kabı ile difriz e kaldırdım istediğim zaman difriz den çıkarıp sıcak fırına atıp pişirmek üzere sakladım...
Afiyetler olsun...

2 yorum:

  1. Harika olmuş canım , hem az malzemeli, hem pratik, hem de çok leziz, hemen deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık :) Kurabiyeyi çok seviyorum bunu da denerim :))

    YanıtlaSil