Slayt

1 2 3 4

15 Haziran 2016 Çarşamba

FUNDACA MUHALLEBİLİ KADAYIF

Merhabalar...
Uzun bir aradan sonra tekrar klavyemin başında olmaktan çok ama çok mutluyum.
Geçen haftalarda çok yoğundum. Bilenler bilir ben aynı zamanda profesyonel pastacıyım. Evimde kremadan butik pastalar yapıyorum ve Adana da yeni açılan harika bir mekan ile anlaşma yaptım tüm pastalarını ben yapıyorum. Evet bu harika mekan Halikarnas Park.. Şimdi gelelim tarifimize.

FUNDACA KADAYIFLI MUHALLEBİ

Malzemeler;

  • 500 gram kadayıf
  • 125 gram tereyağ
  • 1 türk kahve fincanı şeker
  • İsteğe göre 1 bardak kadar kırık ceviz veya fındık veya fıstık
  • 1 litre süt
  • 8 yemek kaşığı toz şeker
  • 2 silme yemek kaşığı nişasta
  • 4 silme yemek kaşığı un
  • 1 yumurta sarısı
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket sade krem şanti veya 200 ml sıvı krema
                      Evet öncelikle belirtmeliyim ki kadayıfımız taze ise buzlukta 2 saat bekletelim fakat marketten paketlerde tatlı olmak için satılan kavrulmuş kadayıflardan almak işimizi daha da kolaylaştıracaktır. Ben taze kadayıf kullandım buzlukta beklettim ve tereyağ ile bir wok tavada kızarana kadar iyice kavurdum. Rengi dönmeye başlayınca 1 fincan şekeri ilave edip 2 dakika daha kavurup ocağı kapattım. Bu arada ceviz veya fındık eklemek isteyenler hemen eklesinler. Muhallebi için vanilya ve şanti hariç tüm malzemeleri ocakta kıvam alana kadar pişirdim tereyağını ve vanilyasını koyup altını kapattım ve soğumasını sağladım bu arada ılıyan kadayıfın yarısını bir dikdörtgen borcama yaydım kaşıkla üzerini düzelttim. Soğuyan muhallebiye 1 paket toz şanti veya 200 ml soğuk sıvı krema yı ben şanti kullandım ekleyip mikserle iyice çırptım. Kenarda borcam da bekleyen kadayıfın üzerine muhallebiyi döküp düzeltip (instagram hesabımdan video suna bakabilirsiniz) kalan kadayıfı döktüm tekrar düzeltip doğru buzdolabına kaldırdım. Akşama iftara hazır.
Afiyetler olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder