Slayt

1 2 3 4

9 Nisan 2016 Cumartesi

İÇLİ KÖFTE

Merhabalar...
Bundan 10 yıl önce birileri bana pasta yemek tarifi vereceğim bir blogum olacağını söylese güler geçerdim emin olun. Şimdilerde geldiğim bu nokta beni sonsuz mutlu ediyor sizlerden gördüğüm destekle doğru yolda olduğuma inanıyorum ve bu şevkle artık içli köfte bile yapabiliyor olmanın sonsuz hazzını yaşıyorum. İnstagramdan bir takpçimin isteği üzerine kayın validemden rica ettim annem ölçerek içli köfte yapalım diye sağ olsun kırmadı beni ve dün biz beraber içli köfte yaptık toplam 88 köftenin 38 tanesini ben yaptım hemde incecik. Çok heyecanlıyım hemen tarife geçiyorum..




İÇLİ KÖFTE

Malzemeler;

  • 1 kg.köftelik bulgur
  • Yarım kg. irmik
  • 750 gram çift çekim dana kıyma
  • 2 yumurta
  • 2 yemek kaşığı biber salça
  • 1 yemek kaşığı karabiber
  • 1 yemek kaşığı tuz
  • 4 dolu yemek kaşığı un
  • Yoğurmak için soğuk su
İçi için;
  • 1.5 kg.koyun kıyma
  • 1 kg kuru soğan
  • 1 paket tereyağ
  • 1 büyük kase iri kırılmış ceviz
  • 1 dolu yemek kaşığı biber salça
  • 1 tatlı kaşığı karabiber
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı biber
  • Yeteri kadar tuz
                     Bir gece önceden kıymalı harcımızı hazırlıyoruz ki donsun. 1 kg.soğanı minik minik yemeklik doğruyoruz üzerine baharatları salçayı yağı koyup iyice kavuruyoruz ve 1,5 kg.kıymayı ekleyip güzelce pişiriyor ocaktan alıyoruz soğuyunca ağzını kapatıp buzdolabına koyuyoruz. Ertesi gün kıymanın üzerine 1 dolu kase iri kıyım cevizi boşaltıyor tekrar kapağını kapatıp hamurunu hazırlamaya koyuluyoruz..
                     Hamuru için aşağıda görsel de görüldüğü gibi büyük bir köfte leğenine eti bir kenara irmik ve bulguru diğer taraflara ve 2 yumurtayı da kenarına kırıp etin üzerine salça tuz baharatları ekleyip sadece eti ilk etapta elle iyice yoğuruyoruz. Unu da ekliyoruz sonra yavaş yavaş su ekleyerek bütün malzemeleri iyice harmanlayıp yaklaşık 10-15 dakika kadar iyice toparlanana kadar yoğuruyoruz. Ve yine aşağıda ki görsel de görüldüğü üzere avuç içiyle yuvarlaklar yapıyor ve işaret parmağımızla içini oyarak mümkün olduğu kadar ince yapmaya çalışıyoruz ve etli harcımız dan koyup yine dikkatlice kıvıra kıvıra kapatıyor ve tepsiye diziyoruz. Bu ölçülerden yaklaşık 80-90 arası köfte çıkıyor biz haşlayarak ( derin bir tencerede ağzına kadar sıcak su dolduruyor kaynamaya başlayınca tuz ilave ediyor ve köfteler tencerenin aldığı kadar tek tek atıyor yaklaşık 10-12 dakikada kaynayan köfteler suyun üzerine çıkınca alıyor ve sıcak servis ediyoruz) yemeyi tercih ediyoruz siz isterseniz kızartarak ta servis edebilirsiniz.
Afiyetler olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder